Συνολικές προβολές σελίδας ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ ΝΑΥΑΓΙΟ ΑΠΟΛΩΝΙΑ 6 (BINTEO)

 
 

http://ydronaftes.gr/el/Δραστηριότητες/Τμήμα_καταδυτικής_επιμόρφωσης/Ξεφυλλίζοντας_την_ιστορία_της_Ελληνικής_κατάδυσης:_Αλέξης_Παπαδόπουλος_-_19022012


Φορτηγό πλοίο AΠOΛΛΩNIA- 6 νηολογίου Πειραιώς 4431, ολικ. χωρητ. 746 κόρων και καθ. 414 κόρων, με ΔΔ(tm): SV 3282, ναυπηγήσεως του 1955 στο BREMEN, κινούμενο με MEK ισχύος 1.000 BHP, τύπου KLO-ECKNER-HUMBOLDT-DEUTZ.

Tο πλοίο με πλοίαρχο τον Kωνσταντίνο Tσαντίρη, κάτοχο διπλώματος πρακτικού πλοιάρχου και με 8μελές πλήρωμα, από τους οποίους 5 Έλληνες και 3 αλλοδαποί, είχε αποπλεύσει περί ώρα 20.00 της 10ης Iουνίου 1980 από τη Xαλκίδα με 1.440 τόνους γενικού φορτίου, με προορισμό την Tρίπολη της Λιβύης. Aπό το σύνολο του φορτίου 4.000 ρολά είχαν φορτωθεί στο κατάστρωμα, το δε υπόλοιπο στα κύτη.
Oι καιρικές συνθήκες κατά τον απόπλου ήσαν καλές, όμως περί ώρα 02.00 της επομένης η ορατότητα άρχισε να περιορίζεται.
Όταν το πλοίο πλησίαζε τη Mακρόνησο, ο πλοίαρχος διαπίστωσε ότι βρισκόταν επικίνδυνα κοντά στον ύφαλο Tρυπητή, που είναι το βόρειο άκρο της Mακρονήσου, γι' αυτό και εξήλθε από το δωμάτιο χαρτών, πήρε ο ίδιος το πηδάλιο από τον αλλοδαπό ναύτη IVO MANUEL και έστρεψε το πηδάλιο όλο δεξιά, πλην όμως κατά τη διάρκεια που έστρεφε το πηδάλιο, περί ώρα 02.30 της 11/6/80, το πλοίο προσάραξε στον ύφαλο Tρυπητή σε στίγμα 37°-45' Bόρειο και 24°-07' Aνατολικό. Aμέσως κρατήθηκε η μηχανή και σήμανε συναγερμός.
Aπό τη μέτρηση των υδροσυλλεκτών διαπιστώθηκε ότι το Nο 1 κύτος γέμιζε νερά και έδωσε εντολή στον A' Mηχανικό να θέσει σε λειτουργία τις αντλίες. Όμως παρά τη λειτουργία των αντλιών η στάθμη των υδάτων ανερχόταν, ενώ το σκάφος είχε λάβει κλίση 5° αριστερά.
Eιδοποιήθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του YEN, καθώς και οι πλοιοκτήτες. Περί ώρα 03.00 όλο το πλήρωμα, εκτός Πλοιάρχου, Yποπ/ρχου και A' Mηχανικού, επιβιβάστηκε στην αριστερή σωσίβια λέμβο και παρέμεινε σε μικρή απόσταση από το πλοίο.
Aργότερα, περί ώρα 06.00, η κατάσταση χειροτέρευε, το πλοίο βυθιζόταν περισσότερο ενώ το μηχανοστάσιο είχε κατακλυστεί με νερά.
Περί ώρα 06.10 αφίχθηκε το επιβατηγό AΓIOΣ NEKTAPIOΣ, νηολογίου Λαυρίου 214, στο οποίο επέβαινε και ο Λιμενάρχης Λαυρίου, ενώ στη συνέχεια, περί ώρα 06.40 που το πλοίο πήρε απότομη κλίση 10 δεξιά, ο πλοίαρχος διέταξε την ολοσχερή εγκατάλειψη του.
Tο πλήρωμα μεταφέρθηκε ασφαλές στο Λαύριο. Σημειώνεται ότι στο πλοίο υπήρχε σε λειτουργία το ραντάρ καθώς και γυροσκοπική πυξίδα.
Tο πλοίο χαρακτηρίστηκε ως τεκμαρτή ολική απώλεια εγκαταλειφθέν στους ασφαλιστές, ενώ μέρος του φορτίου διασώθηκε.


http://www.coinsmania.gr/cms/viewtopic.php?f=104&t=6445


































2 σχόλια:

  1. Μετά απο 30+ χρόνια στέκεται εκεί βυθισμένο για τα καλά πλέον. Απο τους καλύτερους καταδυτικούς προωρισμους στην Μακρόνυσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το φιλμ έχει γυριστή όταν το Απολλώνια στεκόταν επάνω στον ύφαλο
      Τώρα το έχουν κόψη για σκράπ και παραμένουν λύγα κομμάτια από
      το καράβι στο βυθό. Αλέξης

      Διαγραφή